Lektion 14

I eftermiddag har jag varit duktig och skrivit min lektion 14 i Skrivskolan. Det skulle handla om skuld. Inför den här lektionen intetvjuade jag Ludmilla vars dotter tog livet av sig i maj förra året. Här kan du läsa intervjun.
Novellen tyckte jag blev ganska bra och jag är nöjd. Det är inte lätt att skriva om ett sånt svårt ämne som skuld på bara två A4sidor. Det är så mycket jag vill förmedla och det är bra att få öva på att få fram det på begränsad yta.
Det är lätt man flyger iväg och börjar ordbajsa.
Så fort jag fått lektionen godkänd av min lärare tänkte jag lägga ut novellen här. Frågan är hur jag ska göra det på smidigaste sätt...?
Blir ju ganska långt inlägg om jag ska lägga upp det här.
Jaja, jag får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0