Bitterf***a

Sitter i bilen i mina egna tankar på väg mot centrum. I den lilla vägkorsningen som är precis innan man svänger in till parkeringen gäller högerregeln. Jag kommer från det hållet så det är jag som ska lämna företräde. Jag rullar sakta framåt och strax innan jag kör över korsningen lämnar jag företräde för en bil. När jag nästan är över på andra sidan korsningen, (och nej jag kollar inte åt höger), brölar en tuta på min högra sida så högt att jag nästan lättar från sätet. Jag tittar, med säkert en min av stor förvåning, ( ni vet, vidöppen mun och uppspärrade ögon) åt höger. I en liten gråmetallicfärgad bil sitter en kvinna som jag ser vrålar helt rabiat åt mig. Munnen rör sig i stora rörelser, ögonen stirrar på mig med hatisk blick och hon gestikulerar vilt. Bredvid henne på passagerarsätet sitter en ung kille som inte ser ut annat än att vilja sjunka genom sätet.
Jag blir så paff över hennes häftiga reaktion att jag inte ens reagerar. Inga ursäktande handrörelser för att hon ska förstå att jag fattat att hon skulle fått företräde.
Jag vänder bara blicken rakt fram och rullar sakta vidare.
Efteråt konstaterar jag bara för mig själv...:
TAKE A CHILLPILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0