Ny dag i paradiset

Enda smolket i bägaren är att våra underbara, gulliga och lite småtokiga vänner inte kan komma ned till oss. Känns tomt... Ingen som kommenterar mitt hår som av någon outgrundlig anledning får eget liv här nere i fukten och inga utslagna barntänder vid poolkanten.
Istället är vi förpassade till pensionärernas sällskap, (vilket i och för sig är ganska trevligt).
Igår mailade jag kapitel fem till min underbara redaktör (får jag kalla dig det?) och imorse när jag gick upp hade jag redan fått svar. Som vanligt är hon en inspirationskälla och en rejäl spark i baken. Vet inte vad jag skulle göra utan henne...
Här ska inte solas utan skrivas nu när jag är själv hela dagarna eftersom den sämre hälften är ute på golfbanan, menade hon.
Jag som har lite auktoritetsproblem gör självklart som jag blir tillsagd och tänker spendera dagen framför datorn. Har bara inte bestämt än var någonstans. Antingen blir det på min framsida eller så tar jag och slänger ned datorn i datorväskan, hoppar på moppen och åker ned till Starbucks och slänger mig ned i en av deras fotöljer med en frappuccino och en muffins.
Snöar det hemma? *hehe*

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som om du har det jättetråkigt ;) Eller inte.

Här är det MINUS 9 Friskt, skönt och myggfritt.

Säg att du besväras av mygg åtminstone!

Ha det så skönt och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!

Puss och kram på er.

2009-12-30 @ 16:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0