Blandad kompott

Här är klockan kvart i fyra och skriver mitt första inlägg.. DÅLIGT!
Idag sov jag INTE till halv tolv utan hade ställt klockan på nio. Och det var tur det för ute var det strålande sol.
Alla i vårt ressällskap låg ute hela förmiddagen och vid halv ett kom dagens första störtskur.
Som tur var hade jag plockat in alla mina och dotterns saker från poolen men de andra fick tok-kuta tillbaka till poolen eftersom vi var inne på varsitt håll och åt lunch.
Igår, efter middagen, gick jag till ett nagelstånd vid marknaden och fick mina naglar fixade. SKÖNT! Höll på att spy på att de börjat släppa i kanterna och såg rent ut sagt fördjävliga ut. ILANDSPROBLEM?? Nähä...

I eftermiddag har jag läst färdigt Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun". Som vanligt och som alltid var boken bra, men nu när man läser mer analytiskt kunde jag faktiskt räkna ut komplotten innan den avslöjades. *klappar mig själv på axeln*
Nu sitter jag och går igenom min synopsis (sammandrag) av min egen bok och ändrar och fixar så det bara ska vara att ta sig från punkt A till B.
Varför jag inte gjort synopsis förut är en gåta. Det gör allt mycket enklare faktiskt.

Och nu, dagens väderleksrapport.
Sol med växlande molnighet med risk för lokala regnskurar. En dagstemperatur på mellan 26 och 33 grader.
Tack, och se oss åter antingen senare ikväll eller imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0