Britney Spears-morsa eller stöttande förälder?

Vad är skillnaden?
Ingenting, enligt vissa har jag förstått.
Jag kan väl själv tycka att skillnaden är hårfin, men om man diskuterar med sin unge om vad den själv vill och önskar och ungen bedyrar att hon/han verkligen vill göra nåt av sin talang, är det då inte ens föräldrers uppgift att hjäpa till så mycket man kan?
Bakom varje talangfullt barn står självklart en förälder, för skulle talangen leda till något för allmänheten kan inte barnet klara av allt som kommer med på köpet.
Bara för att man som föräldrer gör allt som står i ens makt för att ens barn ska kunna komma dit den vill betyder inte det att man försöker på något sätt leva genom sitt barn.
'Självklart pratar jag om mig själv och dottern.
Hon är en talangfull sångerska och älskar att sjunga.
Hon har försäkrat mig om och om igen att hon verkligen vill försöka göra en karriär av det och jag har försökt hjälpa henne på alla sätt jag kan. Men tydligen tycker folk i vår närhet att det är jag som lever genom henne och att det är min dröm.
Nu är hon snart arton år och jag har mer eller mindre låtit henne ta hand om sin sångkarriär själv. Nu får hon ta hand om kontakterna och se till att saker och ting händer. Det måste hon lära sig om hon vill något med det här. Det duger inte att mamma är med och fixar. Det var ok när hon var femton, men inte nu.

Jag orkar inte hålla på att bry mig om vad människor som inte vet bättre tycker.
Folk får väl tycka vad dom vill.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker att du har en sund inställning :)

Gör det som känns bra för dig, och skit i vad andra tycker. Dom som känner dig bra vet också vart du står.



Du har mitt stora stöd.



Massor med kramar till dig



2009-06-07 @ 13:27:39
Postat av: Dottern

Vem tycker det :O ?! Dom som tycker så kan ju gå och ta sig i r*ven! Jag älskar dig mamma!

2009-06-07 @ 13:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0