Jag säger då det...

Igår kom en sköterska in på rummet när dottern skulle få sin klockan fyra-dos av antibiotika med en ny maskin.
Jag: Jaha, har du med dig en apparat. Det står redan en här som brukar användas.
Sköterska: Jo, jag vet. Men nu är det nya bud. Hon ska få en annan sorts antibiotika som är starkare och som bara behöver ges en gång per dygn. Så det innebär att ni får åka hem och sova hemma och komma tillbaka hit till klockan ett imorgon.
Jag: VA???! Igår sa ju läkaren att antibiotikan ska ges tre gånger per dygn i två veckor och att det bara var att ställa in sig på att sova här i två veckor till.
Sköterska: Ja, jag vet. Men eftersom jag inte haft XX tidigare så ville jag gå in i hennes journaler och läsa på lite och då klickade jag på olika ställen för att få reda på allt om hennes kemiska hjärnhinneinflammation och råkade av en händelse hitta ett svar från infektionsläkaren där han ordinerade den här medicinen. Faktum är att hon kunnat få den redan sen i förrgår...
Jag: Oh my god!!! Är det sant?! Så det innebär att hon kunnat fått sova hemma???
Sköterska: Ja....
Jag: Herregud...
Dottern: YES!!!!! Sova i min egen säng!!!! YES!!!

Så är det...
Bitterljuvt.
Skönt att sova hemma och bara behöva vara där en gång om dagen.
Men man kan ju inte hjälpa att undra hur det kommer sig att läkarna inte läser journalerna ordentligt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0