Blod tjockare än vatten?

Kan människor bete sig hur som helst bara för att det finns ett blodsband mellan dom?
Har man automatisk rättighet till barnbarn, syskonbarn eller barn bara för att man är släkt?
HELL NO!
En vän kan mycket väl kännas  och stå en närmare.
Tack och lov har jag själv aldrig behövt fundera på de här frågorna men några stycken i min direkta närhet ställer sig undrande till det här.
Jag kan bli förundrad hur man som familjemedlem kan behandla sina närmaste som lort och inte fatta att det påverkar relationen.
Hur kan man kasta ur sig spydigheter och elakheter och sedan sitta och grina över att man inte är välkommen att fira jul eller få komma på födelsedagar?
En familjerelation måste vårdas som vilken relation som helst, den går inte att ta för given.

Så, summan av kardemmumman...
Peace, love and understanding.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Känner igen mig i det du skriver :)

Jag är glad att jag har dig som min vän, för det e du väl? :))

2009-05-01 @ 15:54:54
Postat av: Linda

AMEN på den!!!

2009-05-01 @ 23:11:00
URL: http://www.lillalindy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0