Bultande fötter

Idag har vi nog gått fyrtioelvatusen mil.
Vi skulle upp till Katedralen Familgla som den galne konstnären Gaudi påbörjade arbetet med för miljarder tusen år sedan och som ännu inte står klart.
Till sut kom vi fram och då ser vi att man måste betala inträde för att komma in.
Det kändes ganska mycket overkill så efter att ha gått runt kyrkan på utsidan bestämde vi oss för att bege oss tillbaka till "vår" gata.
Där man känner sig trygg.
Vi gick och gick och gick och hade ingen aaaaaning om var vi var trots karta och vägförfrågningar från förbipasserande.
Tills slut gav vi upp och tog en taxi.
Vi var helt galet ute kan jag säga.
Taxin tar oss tillbaka samma väg vi gått och en bra bit till innan vi kom till "vår" gata.
När jag kliver ur taxin drar jag en lättnandes suck och känner mig åter lugn och trygg igen.

Ikväll ska vi ner till hamnen och äta middag.
Glömde ju säga att goda vänner följde med på den här resan.
Så hon och den sämre hälften ska äta skaldjur (urk) ikväll och jag och han äter väl en fet köttbit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0