Dag 2

Då var vi en dag närmare tillfrisknande.
Har sovit ganska bra inatt, förutom att jag flyttade till dotterns säng vid ett för någon (nämner inga namn) snarkade så väggarna skakade.
Vi behöver inte nämna att jag själv nog snarkat ganska bra med tanke på att jag kände mig alldeles torr och rivig i halsen när jag vaknade.
Jag undrade vem det var som tittade tillbaka på mig i spegeln när jag gick in i badrummet.
Någon som var blek, rynkig och ögon som var svullna och röda.

Ringde till avdelningen när jag var på väg till jobbet för att höra hur natten varit.
Det hade varit ganska lugnt och dottern hade sovit relativt bra. Hon hade haft smärtor med i det stora hela hade det varit lugnt.
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli efter elva för att ringa och kolla om de sagt något nytt på ronden.
Jag frågade även om det var ok ifall vi kom in lite tidigare än halv tre, då besökstiden är.
Det verkade inte vara så himla populärt så vi åker väl så vi är inne prick halv tre.
Tycker det är lite konstigt att man inte släpper åtminstone liiiite grann på besökstiden när det ligger en på avdelningen som inte är myndig. Samtidigt förstår jag att de andra patienterna kanske inte vill ha folk där utöver besöktiden.
Men det är ju min BEBIS!! Jag vill ju vara där...
Men det är nog mer jag som är larvig. Dottern är väl trött och ligger mest och sover iallafall...

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0