Dag 7

Natten har inte varit så rolig för dottern.
Sovit dåligt, ont och någon idiot (hrm) som legat i samma rum som henne har snarkat...
Några gånger har sköterska varit inne och gett henne morfin mot smärtorna med det har inte hjälpt nämnvärt.
I morse kom skötaren och berättade att man beslutat att hon skulle CT-röntgas för att utesluta blödning.
Klockan halv tolv rullades hon ner till datortomografin och jag fick snällt vänta utanför.
När dörren öppnas och röntgen är klar ser jag hur dottern ligger och är jätteledsen för hon har så ont.
Fy fan.. Det är verkligen som alla säger, skulle jag kunna skulle jag byta plats med henne på en gång. Det är tufft att bara stå på sidan och titta på.
Efter en timme uppe på avdelningen kom läkaren.
Han berättade att plåtarna sett bra ut och inga blödningar hittats. *puh*
Huvudvärken beror antagligen på spänning i nacken kombinerat med att hjärnan nu fått större utrymme och behöver tid att anpassa sig. Den bästa medicinen är att röra på sig.
Lättare sagt än gjort...
Läkaren skyndade vidare efter det korta samtalet och skötaren kom in med ytterligare en dos morfin.
Tyvärr mår dottern väldigt illa av morfinet och har varit nära att kräkas en gång.
Hon beställde lax till lunch med fick bara i sig ett par tuggor sedan var det bara att se att spypåsen var nära till hands.
Skötaren kom in efter lunch och frågade hur det var och när dottern berättade om sitt illamående gick han och hämtade medicin mot det.
Nu ligger hon och sover och jag sitter bredvid och läser tidningarna.

Det är väl tveksamt att hon får komma hem idag.
Vi får se under eftermiddagen vad som sägs.
Ärligt talat känns det skönare att hon får vara här någon dag, även om hon själv inte vill det. Här är hon i trygga händer.
Hon saknar sin storebror så när han ringer ska jag fråga om han inte kan komma in en sväng efter jobbet.

Uppdatering följer under dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0