Kväll 2

Nu har vi kommit hem från sjukhuset.
Dottern hade ont, mådde illa och var inte direkt stöddig kan jag säga.
Inatt hade hon haft väldigt ont att man beslutade att sätta in en morfinpump så hon kan reglera smärtlindringen själv.
Och det gjorde hon kan jag lova!
Hon försökte äta lite, men efter en mustugga på sin köttbulle blev hon vit som ett lakan och vi fick snabbt fixa fram en sån där påse som man spyr i. Hon provade även att äta lite chokladpudding men det gick inte heller.
Hon lyckades hålla sig från att spy, så lite blev det kvar i magen iallafall.
Det som däremot är ett större problem är att hon inte dricker tillräckligt.
Sköterskan kom och hotade med att om dottern inte började att dricka mer så åker droppet på igen.
Problemet är att hon är så trött och slut och bara sover hela tiden, så väcker ingen henne för att få i henne vätska så blir det ju inget heller.
Men de håller ju koll så orolig är jag inte.
Tyvärr hade hon inte sovit något inatt.
Bredvid henne ligger en väldigt sjuk kvinna som inte är medveten om var hon är och hon för ganska mycket liv, tyvärr. Det gör ju att de som ligger på den salen vaknar hela tiden. Förhoppningsvis skulle dottern få flytta till en sovsal ikväll och slippa övervakningsrummet och där är det ju mycket lugnare.

Åh, jag saknar henne...
Vill att hon ska bli frisk...

Kommentarer
Postat av: Marina

Tänker på er, & skickar en "krya på dej hälsning" genom cyberrymden/kram på er alla

2009-05-20 @ 12:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0