Vaccin

Nu har dottern tagit sin baconinfluensa-spruta och än så länge har hon inte börjat gå baklänges. :0)
Jag själv har velat fram och tillbaka om jag skulle ta sprutan då jag misstänker att jag redan haft influensan. Det kändes ju ganska onödigt att ta den då.
Vad fick mig att ändra mig då?
Jo, vi åker ju i december till ett av de länderna som drabbats hårdast i världen, Thailand.
Och ett tungt argument som slutligen fick mig att bestämma mig var att man kan tydligen vara smittbärare utan att vara sjuk själv. Vem vill ha det på sitt samvete att man smittat ned någon annan när man kunnat förhindra det?
Sen är jag ju inte helt hundra på att det verkligen var svininfluensan jag hade. Det är bara något jag själv tror, jag var aldrig och tog ett prov. Men jag hade alla symptom och låg däckad i en vecka.
Nu är det bara att hoppas att det kommer finnas vaccin tillgängligt innan vi åker.
På min vårdcentral är det fortfarande bara barn och folk i riskgrupperna som vaccineras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0