Skrivande

Min skrivmentor har funderat på det här med att finna tid till att skriva och det har jag oxå funderat mycket på.
När jag började skriva för ett år sedan, då menar jag på allvar, kände jag att det är så lätt för mig att sitta och gnälla att jag inte fått följa min dröm och passion. Men vad har jag gjort för att fullfölja mina drömmar? Har jag tagit varje tillfälle i akt och plitat ned de ord som ligger och väntar på att få bli skrivna?
Jag har inte något att skylla på idag. Barnen är stora och jag jobbar halvtid. Så vad finns det att skylla på?
Inget!
Jo, det skulle isåfall vara min skräck för att misslyckas och få mitt arbete, som känns väldigt personligt, bedömt och riskera att få höra att det är skit.
Men skriver jag för min egen skull eller för att bli bekräftad  av andra?
Jag skulle nog våga säga att det är en kombination av båda. Klart att man vill få ett erkännande från andra att det man lagt ned tid och energi på är bra och inte bortkastat, men det främsta orsaken till att skriver är faktiskt att jag fullföljer det jag förutsatt mig att göra och att det ska bli en färdig produkt.
Sedan om man har förmånen att bli förlagd är det bara löken på laxen.
Och jag vet ju att de som står mig närmast skulle definitivt vilja läsa mitt stora verk.
:0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0