Flickan som lekte med elden

Igår var jag och mamma och såg "Flickan som lekte med elden".
Förstår inte varför den har fått dålig kritik. Tydligen tyckte förståsigpåarna att händelserna är staplade på varandra, men en annan som inte förstår sig på allt som har med film att göra och som bara vill glömma vardagen i två timmar tycker den var jättebra!
Noomi är helt otrolig!
Ser fram emot den sista filmen som kommer i november.
Tydligen fanns det även en del 4 i Stiegs Larssons dator som inte är avslutad och hans livspartner hade sagt hon skulle nog kunna skriva klart den, men i och med att hon hamnade i klinsch med Stiegs far och bror fick hon inte skriva slutet... Tycker jag är taskigt mot oss fans...
Det var några år sedan som jag läste alla böckerna och jag har bestämt mig för att köpa alla tre igen fast den här gången som inbundna böcker. Jag köpte dom i pocket förut och slängde dem vartefter och när jag läste dem stressläste jag för att komma vidare så fort som möjligt bara för att man ville veta hur det skulle gå. Känns som om man missat en hel del, därför kan det kanske vara en god idé att läsa dem igen.
Min skrivkompis berättade för mig att Stieg gestaltat Lisbeth Salander som en modern Pippi Långstrump och nu när man verkligen tittar stämmer det ju!
Starkast och tuffast i världen med en kappsäck full med pengar. Det står till och med V. Kulla på hennes ytterdörr. :0) Fyndigt! Faktum är att Stieg måste inte bara ha tänkt på Pippi när han ville hitta modeller för sina karaktärer för han har även använt sig av Astrid Lindgrens "Kalle Blomkvist". Det är Mikael Nyqvists karaktärs smeknamn.
Så smart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0