Julie&Julia

Har precis legat i soffan och tittat på "Julie & Julia" med Meryl Streep.
Om ni vill se en riktig "feel-good" film så se den här.
Man blir inspirerad, glad och helt enkelt på gott humör. Filmen handlar om att följa sin dröm och inte ge upp oavsett vilka hinder man stöter på under vägens gång.
Att fullfölja sina åtaganden och att göra det man bestämt sig för att göra. Även om det bara är ett löfte man gett till sig själv.
Jag som älskar att laga mat ville bara hoppa upp ur soffan och sätta gång med att bena ur en anka eller kasta ihop en aladåb. (fy, varför kom jag bara på äckliga grejer...) Den gav mig oxå lust att skriva. För det är även det filmen handlar om. Så båda mina passioner i samma film!
Som löken på laxen är det här en film baserat på en sann berättelse.
Jag hade inte så stora förväntningar på filmen men blev, som ni kanske märker, positivt överraskad.
Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0