Slösurf och getingbo

Sov länge idag, ända till halv elva... Det var lite för länge. Till och med den sämre hälften sov så länge. Vi misstänker att han fick solsting igår. Han kände sig trött, hade huvudvärk och kände sig allmänt dålig. Det hade tydligen varit grymt varmt på golfbanan. Men nu verkar han vara fit for fight och har åkt iväg till banken och skulle sedan åka och fixa nåt på moppen.
Jag själv har inte kommit så mycket mig för så länge. Sitter mest och slösurfar på nätet.
Igår gick jag till baksidan och skulle hänga upp ett badlakan. På vår tvättställning låg två dynor till våra solsängar. Jag gick fram och skulle precis hänga upp handduken då jag ser att det ser konstigt ut på ena hörnan av dynan. Jag lutade mig närmare och ser att det kryllar av stora getingar och att de var i full färd med att bygga ett getingbo.
HHHHHHJJJJJJÄÄÄÄÄÄLLLLLPPPPP!!!!
Det såg så jävla äckligt ut med detta myller av getingar som kröp och svärmade runt boet.
Det tog väl ungefär tre sekunder innan jag var därifrån och satt på min framsida. Dörren till baksidan fick förbli stängd den dagen. Annars brukar jag öppna den så det blir korsdrag i huset. Men inte igår.
Idag var tjejerna som sköter om trädgårdarna ute på min framsida och jag visade dem boet. En av dem gick då bara fram med en sopborste och sopade bort alla getingar och tog ned boet.
RESPEKT!!
Fan, jag måste nog söka för min insektsfobi...
Fast det har jag väl sagt nu i ett par år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0