Svårt att acceptera

Ok, jag VET att jag kan vara tjatig om vikt.
Meeeeen, (som Tony Irwing säger), det är svårt att acceptera att kroppen lever ett eget liv och att man inte kan påverka ett jävla skit.
Så mycket som jag väger nu har jag inte gjort på femton år.
Visst unnar jag mig rödvin på helgen och sötsaker, men det är absolut inga överdrifter.  Jag sitter inte och frossar.
Jag äter Viktväktarmat på veckorna och rör på mig.
Jag gick in på Fass och läste om bieffekterna på min cortisonmedicin och där står det att det är vanligt med vätskeansamling.
Är det vätska jag samlar på mig?
Det är jävligt FRUSTRERANDE!!!!!
Jag börjar känna mig bättre, men jag som är så viktfixerad har svårt att känna att jag hellre går upp och mår bättre än att se ut som jag vill. Om jag inte tar medicin är ju priset att ha värk och ligga däckad.
Varför kan man inte få vätskedrivande i samband med cortisonet?!
Äsch... nu går jag och gräver ned mig....

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Du är ju heeeelt platt ??? VART har du gått upp nånstans, vart har dom kilona satt sig?? Du är ju T40T...



PUSS

2009-05-03 @ 10:15:50
URL: http://www.lillalindy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0