Nytt PS3!

Bluerayläsaren på vårt PS3 gick sönder och idag tog jag mig i kragen och åkte till Skärholmen med den för att lämna in den på spelbutiken. Väl där talade killen om för mig att jag fick ta kontakt med en firma i Gamla Stan som kaaaaaanske kunde hjälpa mig annars var det bara att köpa ett nytt.
Ehhh.... VA???
Kan man inte lämna in den för lagning bara, frågade jag.
Näe. Vi förmedlar inte såna tjänster, svarade han.
Snopet gick jag därifrån och på väg bort från butiken började jag tänka.
Så om man har köpt en maskin där garantin gått ut ska man inte kunna lämna in den på lagning någonstans utan det är bara att slänga den i sopen och köpa en ny????
Hell no! Kan bara inte vara sant!
Så, jag gick tillbaka och berättade att en annan spelbutik i ett annat centrum inom samma butikskedja sagt att om garantin gått ut kan man lämna in maskinen och få den lagad till ett självkostnadspris.
PRECIS! Det är jag ju villig att göra.
Och VIPS! vad hände???
Jag fick lämna in min gamla maskin, fick en annan begagnad maskin som nu har garanti i ett år till en kostnad av 200:-!!!
Så jag säger som Grynet:
TA INGEN SKIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0