Väntar och väntar

Godmorgon! (iallafall är det morgon hos mig)

Klockan är sex och här sitter jag med värsta mensvärken och väntar på att dottern ska ringa.
Hon borde, om det inte är några förseningar, ha landat nu och jag väntar på att hon ska ringa och tala om att allt gått bra.
Hon har varit lugn som en filbunke när jag messat och pratat med henne, tycker hon är superduktig!
Det är första gången hon åker själv!

Igår kom vi hem från Koh Samui. Jag måste nog säga att jag var inte speciellt imponerad... Då var Koh Tao, som vi var på för ett år sedan, mycket finare och mysigare.
Vi bodde på ett jättefint ställe, men den riktiga mysfaktorn infann sig aldrig.

Och så har var jag klantig, IGEN!!!
Vi åkte på en snorklingstur med en sån där snabb båt. När vi kommer tillbaka och jag ska hoppa ur båten tappar jag balansen och råkar stöta i armbågen i en av båtens propeller som var uppfälld. Inte speciellt hårt, men jag kände att det gjorde ont. Jag tittar inte efter utan börjar gå upp mot stranden eftersom båtkillen var tvungen att stanna en bit ut. Jag känner att blodet rinner längs med armen men tänker att jag väntar med att kolla när jag kommer upp till hotellet. Men när jag är uppe på stranden börjar armbågen att dunka och det gör jävligt ont.
Då tittar jag och ser att det är ett jack rakt in i armbågen och jag som är lite larvig när det gäller sådana saker börjar må illa och känner mig svimfärdig. Jag sätter mig på trappan upp till hotellet med huvudet mellan benen. Eftersom jag inte sagt något när jag gjorde illa mig var det bara den sämre hälften som sett det och han försöker kolla armen. När jag sitter där ser en äldre dam mig och kommer fram för att kolla vad som hänt. Det visade sig att hon var ambulansjuksköterska och hade en akutväska på sitt rum som hennes dotter sprang och hämtade. Där hade hon allt man kan behöva för något sånt här. Så hon gjorde rent, klämde ihop såret, limmade med sjukhuslim och tejpade ihop såret med stripes. 
Så gullig tant!!!
 Dagen efter kollade hon armen vid frukosten och konstaterade att det såg fint ut. 
Ja, jag säger då det...

Sedan har jag fått infektion i ett av operationssåren från sterlisationen. Så idag måste jag nog ner till en klinik som ligger nere i stan och visa upp det. Det kommer var ut såret som är över en månad gammalt och det känns ju inte bra...

Nu har dottern messat och talat om att hon är framme!
Nu är det bara att transfern ska stå där han ska stå sedan är det bara att vänta tills hon kommer vid nio!
TJOHOOOO!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men lilla gumman!Du är väl otursförföljd,eller har för bråttom.Blås och puss på såret iallafall.Hälsa mitt lilla barnbarn och säg att hon är en tuff tjej.Älskar er.PUSS

2009-07-21 @ 19:13:27
Postat av: Anonym

Meeeeen... SLUTA håll på sådär, du kan ju förstå hur INTE kul det är att sitta sjuttitolvhundra mil bort å va rädd för att du ska slå ihjäl dig stup i kvarten .. Det har jag barnen för, DU ska hålla dig lugn, hel, ren å frisk - okej??



Pussas

2009-07-22 @ 21:31:53
Postat av: Lillasyster

Ja, de va postat av mig dårå...vilket verkade försvinna ut i cyberrymden !?



pussas igen

2009-07-22 @ 21:32:50
Postat av: Raili

Hej på er alla ! Hoppas allt är bra i fortsättningen!

Åsa hej hallå, du är på semester!!

Vi forsätter att följa eran äventyr, dagligen.

Kram Raili & pappa



2009-07-23 @ 09:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0