Upp och ned

Så är det väl med bloggen.
Problemet är att när jag inte tycker jag har något att säga finns inte så mycket att skriva.
Jag har inte lust att skriva vad jag gör under dagarna för det känns ganska ointressant för andra att läsa.
Sedan har jag en del ställen jag skriver på.
Min facebook, mail och mitt eget skrivande.
Ibland blir jag faktiskt rätt trött på att skriva faktiskt.
Så att bloggen inte är så uppdaterad beror helt enkelt på det.

Jag kämpar med boken och har kommit dit att jag tänker alldeles för mycket på mina egna texter.
"Ska det vara ett utropstecken här?"
"Oj, vad många ordet han det blev i den här meningen.."
"Det här blir inte bra."
"Kan man skriva såhär?"
Osv, osv...
Jag måste hitta tillbaka till när jag bara skrev och inte visste så mycket om vad som var rätt och fel.
Jag måste hitta tillbaka till min egen röst.
Perfektionist som man är så tycker jag det ska bli perfekt från början.
Det är svårt att ställa om huvudet till att inse att manuset kommer bearbetas flera gånger innan det är klart.
Rätt lustigt är att jag läste igenom min första bok härom dagen, (då jag skrev utan att veta någonting), och den texten har mycket mer driv och kraft och en egen röst än vad den andra boken har.
Så nu har jag bestämt att jag ska lägga den andra åt sidan och skriva på den första igen och...:
VÅGA SKRIVA DÅLIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0