Gasol eller kol?

Igår bestämde vi oss för att vi (läs jag) skulle grilla. I det här hushållet är inte grillat ett mansgöra.
Närå, det utförs av den mycket kompetenta frun i huset. Jag stod tappert ute vid grillen, med ett glas vin i handen och höll på att frysa ihjäl. Det var svinkallt! Den sämre hälften har fått för sig att en gasolgrill är något varje villaägare med självaktning måste ha. Jag lade på en gång in mitt veto, men vad hjälpte det?
Jag fattar ingenting... Vad ska han med en gasolgrill till? Han står ju aldrig för grillandet!
Ska inte kött eller vad det nu är som ska grillas göras över kol? Är inte det som själva grejen?
Om man ska grilla över gasol kan man väl lika gärna steka det i pannan inne på spisen ?
Nä, jag kommer fortsätta mitt uppror med att "Våga, vägra gasol!"
Jag tänker fortsätta att heroiskt stå och blåsa på kol som aldrig vill få fart,  blinka bort svidande rök ur ögonen och stinka som en majbrasa vid matbordet.
BTW, maten smakade(självklart, vad annars?) himmelskt!

Kommentarer
Postat av: Marina

Kul blogg det här, tror vi har samma åsikter om mycket, haha! Min äkta hälft vill också ha en gasolgrill men jag har fått bestämma än så länge att ingen ha!! Vitsen som sagt är ju kolsmaken, annars kan man ju faktiskt steka på spisen...

2009-04-21 @ 08:03:15
Postat av: Marina

Håller med dej totalt! Grillat ska smaka kol, basta!!Så än så länge har jag fått sista ordet, haha

2009-04-21 @ 08:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0