Hallelujahmoment

Jag och den sämre hälften åkte in till stan igår och gick på bio. Vi såg "State of play" med Russel Crowe. Den var helt ok.
När jag satt där i mörkret och var helt inne i handlingen fick jag en uppenbarelse. Plötsligt trädde en handling till en ny bok och karaktär fram. Det är så sjukt. Det var precis det som hände med min förra idé. Då satt jag på ett plan utan papper och penna och när jag till slut fick tag på en penna krafsade jag ner grundidén i en bok jag hade med mig.
Igår började tankarna snurra i hundraåttio och till slut kunde jag knappt koncentrera mig på handlingen i filmen.
I bilresan hem var det samma sak och det fortsatte när jag kom hem.
Egentligen borde jag kanske ha tagit papper och penna och skrivit av mig för det var ju stört omöjligt att somna. Till slut gav jag upp och tog en insomningstablett.
Flera gånger under natten har jag vaknat med idén forfarande i huvudet.
Jag kom till och med på en titel! Och det brukar vara det svåraste.
Äh, shit, alltså... Det här kan bli riktigt bra!!!!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Du kommer ju ha sjuhundratolv böcker på g samtidigt snart :)

2009-05-03 @ 10:12:58
URL: http://www.lillalindy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0